Wizyta u kosmetyczki - co warto wiedzieć?

kijażu, który jest o wiele trwalszy niż wykonany własnoręcznie. Oczywiście, zakres usług każdego niemal gabinetu kosmetycznego jest bardzo szeroki. Do wyboru mamy zarówno mnóstwo podstawowych usług pielęgnacyjnych, jak na przykład

Dodane: 24-11-2016 06:56
Wizyta u kosmetyczki - co warto wiedzieć?

Zróżnicowane usługi kosmetyczne

Usługi kosmetyczne cieszą się obecnie olbrzymią popularnością. Bardzo chętnie klientki decydują się w szczególności na korzystanie z profesjonalnego makijażu, który jest o wiele trwalszy niż wykonany własnoręcznie. Oczywiście, zakres usług każdego niemal gabinetu kosmetycznego jest bardzo szeroki. Do wyboru mamy zarówno mnóstwo podstawowych usług pielęgnacyjnych, jak na przykład depilacja czy peelingi oczyszczające poszczególne części ciała, jak i bardziej zaawansowanych usług, jak między innymi wygładzanie zmarszczek. W wielu przypadkach gabinety kosmetyczne współpracują z chirurgami plastycznymi, aby móc przeprowadzać naprawdę skomplikowane zabiegi kosmetyczne.


Warto wiedzieć - podział kosmetyków

Ze względu na część ciała dla których są przeznaczone:

środki do skóry
włosów
paznokci
twarzy
Ze względu na grupę docelową:

dla kobiet
dla mężczyzn
dla dzieci
dla nastolatków
Ze względu na funkcję:

czyszczące
pielęgnujące i ochronne
zapachowe
do zmiany wyglądu, czyli kosmetyki kolorowe
Wiele z kosmetyków należy naraz do kilku z tych grup. Np: mydło może jednocześnie czyścić i nawilżać (czyli pielęgnować) skórę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmetyki


O historii szamponu do włosów

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon



© 2019 http://magazyn.bytom.pl/